כל המידע הנדרש לביצוע תמ"א 38 בבניין שלכם 

בעקבות החלטת ממשלת ישראל נקבעה תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה הנקראת תמ"א 38. התכנית מהווה אוסף של תקנות, שתפקידן העיקרי הוא טיפול בסיכונים הנובעים מרעידות אדמה. התוכנית  אושרה על ידי ממשלת ישראל, ב-14 באפריל 2005. וועדי בתים ובעלי מבני רבים מעוניינים להיכנס לתכנית הביצוע של תמ"א 38 אך אינם יודעים מהיכן מתחילים?

האותיות הקטנות

עפ"י תכנית תמ"א 38 על המבנה להיות בנוי לפני 1980. מבנה שהוקם לאחר 1980 לא יאושר על ידי הרשויות לביצוע עסקת תמ"א 38. בשלב השני יש לבדוק את הסכמת הדיירים לביצוע הפרויקט המחייב הסכמה של לפחות 66% מבעלי הזכויות בבניין. במידה והמדובר בפינוי ובינוי במסגרת תמ"א 38 יש צורך בהסכמה של 80% מבעלי הזכויות. לאחר מכן יש להחתים את הבעלים על טופס הסכמה ולבחור בעורך דין המתמחה בתחום שילווה את הפרויקט עד תומו. השלב הבא הוא פניה לקבלנים בעלי ניסיון מוכח שביצעו פרויקטים מסוג זה בעבר ולקבל מהם הצעות שיובאו לעיון בפני העורך שיבדוק את ההצעות, התכניות ואמינות קבלני הביצוע.

בבחירת הקבלן תתבצע על ידי העורך דין בחינה מעמיקה ורק לאחר הסכמה על הקבלן הנבחר, יגיעו הצדדים בליווי עורכי הדין של הדיירים והקבלן לטיוטת הסכם סופית הכוללת היתר ערבויות בנקאיות, ביטוחים, לוחות זמני ביצוע ועוד. לאחר הגעה להסכמה וחתימה על חוזה מחייב לשני הצדדים יש לחתום על הסכם תמ"א 38 והגשת דיווחי מס שבח לרשויות המס.

עם קבלן הערבויות הנדרשות מהקבלן וכלל הביטוחים הנדרשים לביצוע הפרויקט, יש למנות מפקח בנייה מטעם הדיירים שידאג לפקח על אופן ביצוע העבודה ועמידה בלוחות הזמנים עד לגמר הפרויקט ומסירתו לבעלים ולשביעות רצונם.

תמ"א 38 עושים עם המקצוענים בתחום

בחברת חורש בניה והשקעות בע"מ, הפועלת בתחום הבניה והשיפוצים למעלה מעשור, מבצעים גם פרויקטים של תמ"א 38 לסוגיו השונים. החברה רשומה ברשם הקבלנים כקבלנית לעבודות הנדסה בנאית וככזו עובדת עם מיטב בעלי המקצוע בתחום הבניה בעלי ניסיון רב ומפקח / מנהל עבודה בשטח לאורך כל זמן ביצוע הפרויקט. לחברה מגוון פתרונות  המסייעים לכם להנות מביצוע מהיר של כל ההליך ועמידה בלוחות זמנים כפי שנקבעו. כמו כן, חורש בניה והשקעות בע"מ עובדת תחת סטנדרטים ותקנים מהמחמירים ביותר ותחת דרישות קפדניות במיוחד של חוקי הבניה בשילוב חומרי גלם בעלי תווי תקן ואיכות המוצר מהגבוהים ביותר. כל זאת על מנת להעניק לכם בנייה איכותית ברמה גבוהה ולשביעות רצון כלל בעלי הזכויות בבניין ובמסגרת פרויקט התמ"א 38.

 

לייעוץ חינם מלאו את הפרטים בטופס

אנו זמינים עבורכם גם בטלפון ובדוא"ל

דילוג לתוכן